Compilate de Patanjali acum mai bine de 2000 de ani, cele opt ramuri ale yoga ne oferă instrumentele necesare testate de timp, pentru a obține scopul final al yoga - uniunea divină. Pe această cale, cele opt ramuri ne pot ajuta să radiem mai multă sănătate și o puritate a minții și a corpului.
Uniunea divină nu poate fi obținută fără practicarea primelor două ramuri, “yamas” și “niyamas”. Cele cinci “yamas” (literalmente “a ține în frâu”, “a stăpâni”) sunt mai degrabă reguli etice, decât cele 10 porunci. Cele cinci “niyamas” (literalmente “lucruri care să nu fie ținute”; “lucuri de respectat”) sunt calități de observat și cultivat.
Cele cinci “Yamas” sunt:
- Ahimsa: Non Violența
- Satya: Adevărul necondiționat
- Asteya: Non Furtul
- Brahmacharya: Continență sau absenta sexului
- Aparigraha: Non Posesivitatea
Cele cinci “Niyamas” sunt:
- Saucha: Puritatea la toate nivelurile ființei
- Samtosha: Stare de totală împlinere interioară și exterioară
- Tapas: Disciplină de sine
- Svadhyaya: Studiul Sinelui
- Ishvara Pranidhana: Devoțiunea către sinele suprem
A treia ramură este “asana” și se referă la observarea aliniamentului corporal. A patra ramură este “Pranayama” și se referă la observarea și dirijarea respirației și a energiei vitale a vieții.
Ultimele patru ramuri sunt metode mult mai subtile de a lucra cu mintea. “Pratyahara” este retragerea simțurilor din lumea materială pentru a calma mintea. “Dharana” este concentrarea în care încerci să păstrezi mintea pe un punct fix. Dhyana este meditația care te ajută să îți extinzi concentrarea neîntreruptă pentru tot mai mult timp.
“Samadhi” sau “super-constiința”, ultima ramură ce reprezintă uniunea divină, culminarea căii yoghine.